3 Stars

دلنوشته ای بر حزب [۲۴] قرآن،مسیح زنده است و به صلیب کشیده نشد

ارسال شده در تاریخ : 23 خرداد 1401 | شماره ثبت : H9421148

[دلنوشته ای بر حزب ۲۴ آیات ۵۱ تا ۸۱ سوره مبارکه مائده]

آیه ۵۱- یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ وَ النَّصاری أَوْلِیاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ وَ مَنْ یَتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الظّالِمِینَ

دوستی مکنید نصرانی و یهود
ولی و سرپرست نگیرید بر خود
بعضی دوستدار بعضی دیگرند
یار و یاوری به هم دیگرند
هر که با آنان به دوستی رود
در ولایت آنان فرو می رود
نکند هدایت ستم گر خدا
یقین در آیید و گردید جدا

آیه ۵۲- فَتَرَی الَّذِینَ فِی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ یُسارِعُونَ فِیهِمْ یَقُولُونَ نَخْشی أَنْ تُصِیبَنا دائِرَهٌ فَعَسَی اللّهُ أَنْ یَأْتِیَ بِالْفَتْحِ أَوْ أَمْرٍ مِنْ عِنْدِهِ فَیُصْبِحُوا عَلی ما أَسَرُّوا فِی أَنْفُسِهِمْ نادِمِینَ

گروهی منافق و به ظاهر اسلام
دلهاشان ناخوش و کینه از اسلام

سبقت اند در دوستی با یهودیان
به شتاب اند در ولایت مسیحیان
توجیه کنند کارشان چنین گویند
حادثه ی ناگواری به ما پیش آید
نیازمندیم به نیازشان شاید
دوستی نکنیم با آنان امروز ما
آسیب بینیم و زیان ها فردا ما
چو فتحی مومنین پیش آورد
یا به امری نفع مومنین آرد
آنچه در دل نهان کرده اند آنان
پشیمان شوند ز نفاقشان آنان

آیه ۵۳- وَ یَقُولُ الَّذِینَ آمَنُوا أَ هؤُلاءِ الَّذِینَ أَقْسَمُوا بِاللّهِ جَهْدَ أَیْمانِهِمْ إِنَّهُمْ لَمَعَکُمْ حَبِطَتْ أَعْمالُهُمْ فَأَصْبَحُوا خاسِرِینَ

فتح مسلمانان و رسوایی منافقان
با تعجب به هم گویند مسلمانان
قسم خورده بودند آنان با مایند
نظاره کنید که کنون رسوایند
فعل شان نابود و زیان کار شدند
خوار و پست و ذلیل و ریاکار شدند

آیه ۵۴- یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَهُ أَذِلَّهٍ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّهٍ عَلَی الْکافِرِینَ یُجاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَ لا یَخافُونَ لَوْمَهَ لائِمٍ ذلِکَ فَضْلُ اللّهِ یُؤْتِیهِ مَنْ یَشاءُ وَ اللّهُ واسِعٌ عَلِیمٌ

ای گروهی که ایمان آورده اید
خروج کند کسی دین و مرتد شود
ضرری به خدا محقق نمی شود
قومی بزودی جانشین تان سازد
دوست دارند خدا و دوستشان سازد
نرم خو و فروتن با مومنان
سختگیر و قاطع اند با کافران
جهاد در راه خدا کنند یقین آنان
نهراسند ملامت ملامت کنندگان
فضل خداست هرکه خواهد دهد
شایسته ببیند و شجاعت دهد
وسیع و نامتنهاست رحمت خدا
محبِ المومنان و مجاهدان خدا

چو نازل شد این آیه از سوی خدا
دست شانه سلمان نهاد رسول خدا
ایرانی، ایرانیان مصداق آیه اند
شیعه علی اند و جهان پایه اند
نظری افکنید به آیه دقیق
پس سلیمانی شد خدا را رفیق
در جنگ خیبر پس از ناکامی
قسم خورد محمد به خوش کامی
پرچم به دست کسی فردا دهم
خدا و ملائک و من ارجش نَهم
به علی سپرد آنگاه پرچم حق
خیبر شکاف دروازه اش شفق
تروستیم و ضد حقوق بشر
ناقض ایم و نقض حقوق بشر
داعش آموزش داده ایم به جهان
طالبان مسلح کرده ایم و فغان
جند الله که به ظاهر الله است
حفظ شیطان به ریا الله است
ساخته ماست نه دشمنان خدا
کافر ماییم و گاو شیره ده جدا
قسم به خون شهدای احد
قسم به ناله ی یتیمان احد
قسم به خیبر و یل الهی
قسم به خون قل هو الهی
قسم به کعبه خاک خدا
قسم به کربلا و خاک شفا
اولین قربانی ترویست ماییم
اولین مظلومه آن ماییم
فاطمه کوثر و دخت رسول
مادر حسنین و علی را بتول
پشت در به چه کیفری کشتند
خون محسن را چرا ریختند
سیلی بر صورت او نزدند
آتشی به خانه اش نزدند
اولین قربانی ترویست
شعیه است نه یهود نه نصرانی
آنچه گفته اند افترایی برزگ
زیبنده نیست به بندگان بزرگ
آنچه شادی و رضایت اوست
ان فقط به اهل ولایت نکوست

آیه ۵۵- إِنَّما وَلِیُّکُمُ اللّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلاهَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکاهَ وَ هُمْ راکِعُونَ


ولی امروز و یاور شما تنها
خدا و رسول و کسانی اند آنها
نماز به پا داشته اند و خضوع
زکات دهند به فقیران رکوع

سائلی وارد مسجد شد
مدد خواست و دلگیر شد
نیافت چیزی از دست کسی
دلش گرفت و یاد بی کسی
مشغول نماز بود ولی خدا
نمود رکوع انگشترش جدا
با خدا بود و انفاق داد به خدا
نگین شاهی داد شاهی به گدا
آیه نازل شد و فرمود خدا
هر که مولای اویم علی مولاست
هر که در قلب اویم علی آنجاست
ده نفر صحابه ی پیغمبر
لمس کرده اند و نظاره گر
ابن عباس و عمار و یاسر
بلال و مالک و بوذر و جابر
شیعه و سنی و کافر
دیده اند و نقل تواتر
پس علی مفسر قرآن
باطن است وظاهر قرآن
حق علی است و بنده ی حق
هرچه گفته اند حق همه حق

آیه ۵۶- وَ مَنْ یَتَوَلَّ اللّهَ وَ رَسُولَهُ وَ الَّذِینَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ

خدا و رسول و چنان مومنانی
ولی خود گیرند یقین کسانی
پیروز دو عالم اند یقین آنان
فاتح و غالب و خدا لشگریان
لشگریان خدا غالبان دو جهان
فاتحان ظفرمند آشکار و نهان

آیه ۵۷- یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الَّذِینَ اتَّخَذُوا دِینَکُمْ هُزُواً وَ لَعِباً مِنَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتابَ مِنْ قَبْلِکُمْ وَ الْکُفّارَ أَوْلِیاءَ وَ اتَّقُوا اللّهَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ

گروهی از اهل کتاب و کافران
به تمسخر گرفته اند دینتان
دوستی نکنید و ولایت شان
گر مومنید خوف ز خدایتان

آیه ۵۸- وَ إِذا نادَیْتُمْ إِلَی الصَّلاهِ اتَّخَذُوها هُزُواً وَ لَعِباً ذلِکَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لا یَعْقِلُونَ

چون بلند کنید ندای نماز شما
مسخره کنند ندا و نماز شما
بی خردانند و تعقل نمی کنند
نادانند که تمسخر چو میکند

آیه ۵۹- قُلْ یا أَهْلَ الْکِتابِ هَلْ تَنْقِمُونَ مِنّا إِلاّ أَنْ آمَنّا بِاللّهِ وَ ما أُنْزِلَ إِلَیْنا وَ ما أُنْزِلَ مِنْ قَبْلُ وَ أَنَّ أَکْثَرَکُمْ فاسِقُونَ

جرم ما چیست که خورده می گیرید
اهل کتاب اید و کتاب پند نمی گیرید
مسلمین خدا و کتابمان و کتاب شما
آنچه از پیش نازل شده و نزول به ما
ایمان آورده ایم این است کینه ی شما
از مرز حق گشتید و فاسقید اکثرتان
ایمان ندارید و ریا کنید تظاهرتان

آیه ۶۰- قُلْ هَلْ أُنَبِّئُکُمْ بِشَرٍّ مِنْ ذلِکَ مَثُوبَهً عِنْدَ اللّهِ مَنْ لَعَنَهُ اللّهُ وَ غَضِبَ عَلَیْهِ وَ جَعَلَ مِنْهُمُ الْقِرَدَهَ وَ الْخَنازِیرَ وَ عَبَدَ الطّاغُوتَ أُولئِکَ شَرٌّ مَکاناً وَ أَضَلُّ عَنْ سَواءِ السَّبِیلِ

بگو به اهل کتاب ای رسول خدا
آگاه کنم شما را از قوم بدترین
نماز نیست و ندای اذان به بدترین
بهترین اند نادیان صلاه و زکات خدا
ارجح اند و همنشین پیامبران خدا
آن گروه که لعن و غضب خدا شدند
بوزینه و خوک و انسانیت رها شدند
بنده ی شیطان شدند گوساله پرست
بدترین مقام اند نزدش نه خداپرست
گمراه ترین خلقند آنان صراط خدا
نه آنان که مجاهدند و بندگان خدا

آیه ۶۱- وَ إِذا جاؤُکُمْ قالُوا آمَنّا وَ قَدْ دَخَلُوا بِالْکُفْرِ وَ هُمْ قَدْ خَرَجُوا بِهِ وَ اللّهُ أَعْلَمُ بِما کانُوا یَکْتُمُونَ

هرگاه منافقان و بعضی اهل کتاب
نزدتان آیند و کنندتان خطاب
ایمان آورده ایم حال که در کفرند
بیرون روند نزدتان همچنان کفرند
کتمان می کنند و خدا آگاه است
علیم و حکیم و یقین توانمند است

آیه ۶۲- وَ تَری کَثِیراً مِنْهُمْ یُسارِعُونَ فِی الْإِثْمِ وَ الْعُدْوانِ وَ أَکْلِهِمُ السُّحْتَ لَبِئْسَ ما کانُوا یَعْمَلُونَ

اکثر مدعیان ایمان را بینید
گناه و ظلم و حرام خواری شتاب کنند
براستی چه زشت است آن چه میکنند
جز نفاق و فساد در آنان چه مبینید

آیه ۶۳- لَوْ لا یَنْهاهُمُ الرَّبّانِیُّونَ وَ الْأَحْبارُ عَنْ قَوْلِهِمُ الْإِثْمَ وَ أَکْلِهِمُ السُّحْتَ لَبِئْسَ ما کانُوا یَصْنَعُونَ

علمای اهل کتاب به تکلیف عمل نمیکنند
سخنان ناروا و حرام خواری نهی نمیکند
چه بد ، میدانند و عمل نمیکنند
مکلف اند و تکلیف عمل نمیکنند

آیه ۶۴- وَ قالَتِ الْیَهُودُ یَدُ اللّهِ مَغْلُولَهٌ غُلَّتْ أَیْدِیهِمْ وَ لُعِنُوا بِما قالُوا بَلْ یَداهُ مَبْسُوطَتانِ یُنْفِقُ کَیْفَ یَشاءُ وَ لَیَزِیدَنَّ کَثِیراً مِنْهُمْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ طُغْیاناً وَ کُفْراً وَ أَلْقَیْنا بَیْنَهُمُ الْعَداوَهَ وَ الْبَغْضاءَ إِلی یَوْمِ الْقِیامَهِ کُلَّما أَوْقَدُوا ناراً لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللّهُ وَ یَسْعَوْنَ فِی الْأَرْضِ فَساداً وَ اللّهُ لا یُحِبُّ الْمُفْسِدِینَ

دست خدا بسته است یهودیان گفتند
دستهایشان بسته باد که چنین گفتند
دور شدند ز رحمت حق سزای این گفتار
گشوده قدرت حق و دو دست پروردگار
هر گونه خواهد انفاق می کند خدا
همانا نازل شد قرآن به تو سوی خدا
کفر و طغیان شان فزون کنیم آنان
افکنیم میانشان تا قیامت دشمنی آنان
آتش جنگ افروزند میان مسلمانان
خاموش کند آتش افروخته اند آنان
همواره در زمین مفسد تبهکارند
در لعن خدا و نهایت خوارند

آیه ۶۵ - وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْکِتابِ آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَکَفَّرْنا عَنْهُمْ سَیِّئاتِهِمْ وَ لَأَدْخَلْناهُمْ جَنّاتِ النَّعِیمِ

ایمان آرند اهل کتاب تقوا پیشه کنند
مستور سازیم گناهانشان چنین کنند
قطعا بهشت پر نعمت داخل میکنیم
عهد کردیم و یقینا وفای عهد کنیم
بی تقوا بودند اهل کتاب عصر پیغمبر
کینه داشتند و دشمنی با پیغمبر

آیه ۶۶- وَ لَوْ أَنَّهُمْ أَقامُوا التَّوْراهَ وَ الْإِنْجِیلَ وَ ما أُنْزِلَ إِلَیْهِمْ مِنْ رَبِّهِمْ لَأَکَلُوا مِنْ فَوْقِهِمْ وَ مِنْ تَحْتِ أَرْجُلِهِمْ مِنْهُمْ أُمَّهٌ مُقْتَصِدَهٌ وَ کَثِیرٌ مِنْهُمْ ساءَ ما یَعْمَلُونَ

اهل کتاب گر این چنین می کردند
تورات و انجیل و قرآن قبول می‌کردند
از آسمان و زمین روزی می خوردند
تهمت و افترایی به خدا نمی بردند
برخی از آنان معتدل و میانه روی اند
ولی اکثرتشان بی ایمان و بد عمل اند

آیه ۶۷- یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النّاسِ إِنَّ اللّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکافِرِینَ

آنچه نازل شده از سوی خدا
برسان ای رسول به خلق خدا
نرسانی لغو دستور خدا کردی
رسالت ناقص و رها کردی
اداء وظیفه نکرده ای تو یقین
کامل نیست و نقص دارد دین
از شر و آزار مردمان محفوظی
اعلام کن پیامی که مخصوصی
کافران بی هدایت اند و بی مولا
راهنمایی نخواهند شد یقین آنها

کتمان کنی محمد پیام ما دینت ناقص
هدر داده ای بیست و سه تلاشت ناقص
پیام مهمی است که اینگونه فرمان است
اولین و آخرین آیه ی تهدید قرآن است
تهدید کی ، کسی که حبیب الله است
خاتم و رسول و خلیل الله است
عزیز و نبی و کلام و رحمت و دوست
او که از شروع خلقت تا ابد نکوست
سوره ی ماعده در اواخر عمر شریف
نازل شده بر خاتم الانبیا ی شریف
در آیه به جای یا ایها النبی
تعبیر یا ایها الرسول جای نبی
نشانه ای از رسالت کبری است
نه اینکه از نشانه ی صغری است
اَبلَغ نگفته خدا و بِلَغ فرمان خداست
قطعی و رسمی و مهم فرمان خداست
تهدید شده نبی سوی خدای بزرگ
پس امر مهمی سوی خدای بزرگ
هراس دارد از عواقب کار احمد
دلداری داده خدا به پیامبرش احمد
رسالت انبیاء از آدم تا خاتم
ابلاغ حکم است که کند تمام
پیام آیه توحید و معاد و نبوت نیست
نماز و روزه و حج و زکات هم نیست
جهاد و خمس و بهشت و جهنم نیست
محتوای پیام چیست که آسان نیست
جمع کرد همه را در غدیر خم یکجا
خطبه راند توحید و نبوت و معاد آن جا
خبر از رحلتش داد و مسلمانان آگاه
گواه گرفت بر رسالتش مردمان آنگاه
گریه گفتند همه رسول برتری
مولایی و نبی و از همه سری
نظرها جلب شده بسوی رسول
منتظرند به ابلاغی که کند رسول
گرفت به دست راست دست راست علی
بلند کرد آسمان و نشان داد ازلی
گفت تمام کردم حجت گواهم باش
مطیع امر تو بوده ام گواهم باش
مولای هر که منم علی مولاست
وصی من و ولی من و امام من است
عزیز خدا و عزیز نبی عزیز همه است

وفات یافت پیامبر و آزمون فرا رسید
علی به حاشیه رفت و ببین چه ها رسید
با دو شاهد دین احمد مردمان حق گیرند
ده ها هزار شاهد علی داشت و حق گیرند
کینه داشتند از علی مردم زمان
بدر و احد و خیبر و حنین آنان
به حسادت باختند دین ایمان ها
اسلام تازه ماند و صدها پیمان ها
باز علی بود در خفا وفای کند آنها
افت افتاد میان مسلمان و مسلمانها
زهرا میرفت خانه های مردم میگفت
نبودید و نشنیدید رسولخدا چه گفت
در غدیر خم نگفت علی مولاست
اکبر است و اعلم است و اعلاست
مردمان به کوثر الله چنین گفتند
دور بودیم غدیر نشنیدیم چه میگفتند
کتمان از ترس و بی وفایی و دروغ
دختر پیغمبر آمده خانه های بی فروغ
شاهد است به عالم و مشهود چرا دروغ
چند فروختند خود وکجایند اهل دروغ

آیه ۶۸- قُلْ یا أَهْلَ الْکِتابِ لَسْتُمْ عَلی شَیْءٍ حَتّی تُقِیمُوا التَّوْراهَ وَ الْإِنْجِیلَ وَ ما أُنْزِلَ إِلَیْکُمْ مِنْ رَبِّکُمْ وَ لَیَزِیدَنَّ کَثِیراً مِنْهُمْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ طُغْیاناً وَ کُفْراً فَلا تَأْسَ عَلَی الْقَوْمِ الْکافِرِینَ

بگو یا نبی به نصارا و یهودی ها
هیچ ارزشی ندارند آنان نزد ما
جز آنکه تورات و انجیل و قرآن
آنچه نازل شده از پروردگار آنان
ایمان آورند و به قیام کنند آنان
آنچه نازل شده پای بند نخواهند بود
طغیان و کفر و سرکشی خواهند بود
تاسف مخور آنان رسول خدا
هدایت نیابند به سوی خدا

کتاب نجات و رستگاریست قرآن
گروه لجوجان نفی میکنند قرآن
عناد و پلیدی های باطنی
تظاهر به ایمان های ظاهری
مهر کرده دلهایشان بر نمیگردند
بی هدایتند و هدایت نمیگردند

آیه ۶۹- إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ الَّذِینَ هادُوا وَ الصّابِئُونَ وَ النَّصاری مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ وَ عَمِلَ صالِحاً فَلا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ

البته هر کس از گرویدگان به قرآن

یهودان و ستاره پرستان و مسیحیان
خدا و رستاخیز آورند ایمان
نیکو کار شوند و گروه صالحان
بیم و اندوهی نیست یقین آنان
بگروند به اسلام و یقین قرآن

صابئین پیرو ادیان اسمانی اند
انحراف رفتند و خرافاتی اند
سه بار قرآن کنار اهل کتاب
نامشان برده نموده خطاب
ستاره پرستند و گوشه نشین
انحراف بین چه میکند با دین
صائبین و نصارا و یهودیان
سه مکتبی است نامشان قرآن
مکاتب دیگری بیان نشده
یا بوده یا نبوده عیان نشده


آیه ۷۰- لَقَدْ أَخَذْنا مِیثاقَ بَنِی إِسْرائِیلَ وَ أَرْسَلْنا إِلَیْهِمْ رُسُلاً کُلَّما جاءَهُمْ رَسُولٌ بِما لا تَهْوی أَنْفُسُهُمْ فَرِیقاً کَذَّبُوا وَ فَرِیقاً یَقْتُلُونَ

پیمان گرفت از بنی اسرائیل خدا
پیامبرانی فرستاد سویشان خدا
دلخواهشان نبود پیام و پیامبران
گروهی تکذیب گروهی کشتند آنان

هشدار میدهد خدا به مسلمانان
پیمان گرفتم غدیر از مسلمانان
یهودیان نشوید و پیمان وفا کنید
تعهد داده اید ، تعهد وفا کنید
عبرت گیرید آنچه گفته اید قائم
لعن نگیرید که لعنت شوید دائم

آیه ۷۱- وَ حَسِبُوا أَلاّ تَکُونَ فِتْنَهٌ فَعَمُوا وَ صَمُّوا ثُمَّ تابَ اللّهُ عَلَیْهِمْ ثُمَّ عَمُوا وَ صَمُّوا کَثِیرٌ مِنْهُمْ وَ اللّهُ بَصِیرٌ بِما یَعْمَلُونَ

یهودیان مغرور و متکبر بودند
قائل به برتری از دگران بودند
به گمان کیفر و آزمونی نخواهد شد
حق دیدن و کور و شنیدن کر شدند
کیفر شدند به توبه روی آوردند
پذیرفت توبه گناه روی آوردند
باز کور و کر شدند و کفران حق
بیناست خدا آنچه میکنند ناحق

موسی رفت و انبیاء اسرائیل
رفتند و ماندند بنی اسرائیل
عیسی فرستاد خدا بسویشان
تکفیر کردند و رفت سویشان
مشتبه شدند و دیگری کشتند
انگه به توبه شدند و برگشتند
پیمانها بسته اند قوم بنی اسرائیل
و شکسته اند فراوان بنی اسرائیل
منت نهاد خداوند و رحمت کرد
رسول فرستاد و نبی محمد کرد
مژده داشتند تورات و انجیل آمدنش
آمد احمد و دوباره شدند ، نیامدنش
نیاکان مانده با کوله باری گناه
پناه برده اند به نیاکان آن گاه
تورات دیده اند و موسی شنیده اند
انجیل خوانده اند و عیسی شنیده اند
خاتم الانبیا جهان مژده ماست
رحمتی است مژده و سوی خداست
کر شدند و کور شدند حقیقت آشکار
احمد است و تورات و انجیل آشکار
کیفر کردند و نفاق شدند اهل کتاب
قصه باز گفت خدا به غدیران خطاب

آیه ۷۲- لَقَدْ کَفَرَ الَّذِینَ قالُوا إِنَّ اللّهَ هُوَ الْمَسِیحُ ابْنُ مَرْیَمَ وَ قالَ الْمَسِیحُ یا بَنِی إِسْرائِیلَ اعْبُدُوا اللّهَ رَبِّی وَ رَبَّکُمْ إِنَّهُ مَنْ یُشْرِکْ بِاللّهِ فَقَدْ حَرَّمَ اللّهُ عَلَیْهِ الْجَنَّهَ وَ مَأْواهُ النّارُ وَ ما لِلظّالِمِینَ مِنْ أَنْصارٍ

آنانکه قائل به خدایی مسیح اند
کافرند و مشرک اند و پلیدند
چگونه چنین گویند مسیح گوید
خدا را پرستید بنی اسرائیل
پروردگار عسیی و بنی اسرائیل
پروردگار جهانیان و بی همتا
مطلق و یگانه و واحد یکتا
یقینا شرک ورزد کسی به خدا
بهشت حرام و گرفتار لعن خدا
جایگاهش دوزخ و مغضوب خدا
ستمگر و یاوری نشود سوی خدا

فرقه ی یعقوبیه از مسیحیان
مسیح باورند چنین گویند آنان
خدا با مسیح متحد شد ذاتش
یک شدند مسیح شد هم ذاتش
گروهی به تلثیث شدند معتقد
رب و ابن و روح القدس معتقد
خدا را کشتند و صلیبش زدند
دم از خدایی و پرستش زدند
خدای مرده چه کار اید کسی
عقل ندارد جوابی یقین کسی
مریم خداست و باردار میشود
به درد زایمان گرفتار میشود
عیسی به بار میکشد در رحم
چگونه خدا گرفتار شود رحم
حمل میکند خدا و نه ماه انتظار
پس می کشند مشتبه خدا به دار
انجیل متّی باب شش آیهِ بیست چار
دو آقا و دو محبوب محال عیسی جار

آیه ۷۳- قَدْ کَفَرَ الَّذِینَ قالُوا إِنَّ اللّهَ ثالِثُ ثَلاثَهٍ وَ ما مِنْ إِلهٍ إِلاّ إِلهٌ واحِدٌ وَ إِنْ لَمْ یَنْتَهُوا عَمّا یَقُولُونَ لَیَمَسَّنَّ  الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْهُمْ عَذابٌ أَلِیمٌ

قائل شدند آن کسانیکه سه خدا دارند
رب و ابن و روح القدس یقین خوارند
خدا یگانه بود و یگانه خواهد بود
شریکی نداشته شریکی نخواهد بود
نبندند زبان گر این گفتار شرک
عذاب دردناک دهیم کیفر شرک

نه مسیح در خدا حلول کرده
نه شریکی به خدا دخول کرده
هرچه هست و گفته اند همه شرک
هرچه گویند وخواهند گفت همه شرک
سه خدا و سه گونه خدایی محال
یک خدا و همه تسلیم خدا به حال
بی نیازی را چه نیاز نیازمندی
کشته ای گر راست گوئید چه خداوندی

آیه ۷۴-أَ فَلا یَتُوبُونَ إِلَی اللّهِ وَ یَسْتَغْفِرُونَهُ وَ اللّهُ غَفُورٌ رَحِیمٌ

توبه کنید و از نن آمرزش طلبید
بخشنده ی مهربانم یقین طلبید
شرک و کفر دست کشید و بازگردید
رحمتم آیید و دوبار ناز گردید

سوء استفاده نکنید رحمانیت ما
دل سوزی کنیم بندگان قطعا ما
رئوف و مهربان شمایم ولی دنیا
عهد است که کرده ام نکنم عقبا
توبه کنید و بخششم بندگان خدا
حق است رستاخیز بی کسی انجا

آیه ۷۵- مَا الْمَسِیحُ ابْنُ مَرْیَمَ إِلاّ رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ وَ أُمُّهُ صِدِّیقَهٌ کانا یَأْکُلانِ الطَّعامَ انْظُرْ کَیْفَ نُبَیِّنُ لَهُمُ الْآیاتِ ثُمَّ انْظُرْ أَنّی یُؤْفَکُونَ

مسیح پسر مریم است و مریم صدیق
پیامبری بیش نبوده و پیامبران صدیق
زنی راستگو و با ایمان بوده صدیقه
غذا تناول میکردند عسیی و صدیقه
بشر بوده اند که تناول غذا مشغول
خدا چگونه نیاز است تناولی مشغول
آشکار بیان کرده ایم ایات شوید معقول
چگونه دروغ بندند خدا و گویند معقول

تولد یافته از مریم عیسی بنده است
خدا نخوانیدش عسیی او بنده است
مثل عسیی بسیار بوده اند پیامبران
بی همتا نیست و یکی از پیامبران
نیاز به غذا داشته همچو بندگان
لقمه نانی میخورد چو جنبندگان
بی نیاز است خدا به خوردن نان
تشنه نیست که ضعف آب کند آن

آیه ۷۶- قُلْ أَ تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللّهِ ما لا یَمْلِکُ لَکُمْ ضَرًّا وَ لا نَفْعاً وَ اللّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ
کسی را پرستید سود و زیان فاقد

معبود نیست عسیی و فقط عابد
غیر خدا فاقدند سود و زیان به کسی
خود بی کس اند و نیاز به دادزسی
شنوای دانا فقط خداوند است
سود و زیان رسان خداوند است
هرچه هست اراده ی مطلق اوست
پرستش و ستایش خدا نکوست

آیه ۷۷- قُلْ یا أَهْلَ الْکِتابِ لا تَغْلُوا فِی دِینِکُمْ غَیْرَ الْحَقِّ وَ لا تَتَّبِعُوا أَهْواءَ قَوْمٍ قَدْ ضَلُّوا مِنْ قَبْلُ وَ أَضَلُّوا کَثِیراً وَ ضَلُّوا عَنْ سَواءِ السَّبِیلِ

در دین ناحق غلو نکنید اهل کتاب
پی هوسهای ناحق نروید اهل کتاب
گمراه شدند و گمراه کردند بسیار
منحرفند و گمراه کنون نیز بسیار
همراهشان نشوید و همراهی نکنید
کتابتان گفته ایم یقین ای اهل کتاب

گمراه شوید یقین گمراه میکنید
همراه شوید یقین همراه میکنید
به حق شوید که با حق میمانید
ناحق شوید که از حق میمانید
هشدار خدا به اهل کتاب و ما اهل کتاب
صابئین و یهود و نصارا ، مسلمان خطاب
علی بنده است نه خدا ، علی الهی
حسین جان داد خدا ، شد ثار اللهی
همه بنده اند و باذن خدا شاهان جهان
هرچه خواستی آنان باذن خدا خواهان

آیه ۷۸- لُعِنَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ بَنِی إِسْرائِیلَ عَلی لِسانِ داوُدَ وَ عِیسَی ابْنِ مَرْیَمَ ذلِکَ بِما عَصَوْا وَ کانُوا یَعْتَدُونَ

کسانی از بنی اسرائیل کافر شدند
نافرمانی کرده و عصیان گر شدند
تجاوز کردند و تجاوز گر شدند
زبان داوود و عیسی لعنت شدند

نا فرمانی حکم تعطیلی شنبه
گناه یهودیان بود یکی از جمله
نفرین کرد داوود بنی اسرائیل
ملعون گشت یقین بنی اسرائیل
مائده آمد آسمان به مسیحیان
به کفر گرویدند دوباره آنان
لعن کرد عیسی به مسیحیان
بوزینه شدند لعنش مسیحیان

آیه ۷۹- کانُوا لا یَتَناهَوْنَ عَنْ مُنکَرٍ فَعَلُوهُ لَبِئْسَ ما کانُوا یَفْعَلُونَ

دست نکشیدند اعمال زشت هرگز
نهی ز منکری نبود کارشان هرگز
چه قبیح و ناشسته است اعمالشان
نهی از منکری نیست یقین افعالشان

بی تفاوت گران فساد قطعا
ملعون انبیاء شوند حتما
نهی از منکر خاص اسلام نیست
تمام اهل کتاب خواندند چیست

آیه ۸۰- تَری کَثِیراً مِنْهُمْ یَتَوَلَّوْنَ الَّذِینَ کَفَرُوا لَبِئْسَ ما قَدَّمَتْ لَهُمْ أَنْفُسُهُمْ أَنْ سَخِطَ اللّهُlعَلَیْهِمْ وَ فِی الْعَذابِ هُمْ خالِدُونَ

مدعی ایمانند کثیری از اهل کتاب
خواهی دید به کافران کنند خطاب
دوستی کنند و سرپرستشان کفار
چه اعمالی فرستاده پیش اهل کتاب
غضب کرد خدا گروهی اهل کتاب
همیشه گرفتار و دائم شوند عذاب

دوستی دائمی و آشکار با کافران
طرح محبوبی است نزد یهودیان
دوست جبّاران و اعمال و هوس
جلوه دهند آنان به حکم نفس
بهره گیرند دنیا و دنبال مال
هرچه لازم میدهند آنان حال

آیه ۸۱- وَ لوْ کانُوا یُؤْمِنونَ بِاللّهِ وَ النَّبِیِّ وَ ما أُنْزِلَ إِلَیْهِ مَا اتَّخَذُوهُمْ أَوْلِیاءَ وَ لکِنَّ کَثِیراً مِنْهُمْ فاسِقُونَ

به خدا و رسول و قرآن مومن میشدند
با کافران هرگز دوست نمی شدند
فاسق و بد کارند بسیاری یهودیان
ایمان نیاورند فاسقان و یهودیان

مسلمان میشدند یقین یهودیان
وَلّی نمیگرفتند به خود کافران
ایمان اهل کتاب به آرزو ماند
پیر مردی ماند که خود جوان خواند

۲۳خرداد ۱۴۰۱/ طبیب حافظ کریمی

شاعر از شما تقاضای نقد دارد

تعداد آرا : 2 | مجموع امتیاز : 4 از 5
ارسال ایمیل
کاربرانی که این شعر را خواندند
این شعر را 100 نفر 170 بار خواندند
امیر عاجلو (23 /03/ 1401)   | حافظ کریمی (24 /03/ 1401)   |

رای برای این شعر
امیر عاجلو (23 /03/ 1401)  
تعداد آرا :1


نظر 2

  • امیر عاجلو   23 خرداد 1401 21:59

    درود بر شاعر گرامی ,شعر شما را خواندم موفق باشید

    • حافظ کریمی   24 خرداد 1401 00:43

      سلام و ممنون از شما
      بهترینها آرزویم به شماست
      rose rose rose

سریال خاتون قسمت6
سریال خاتون قسمت 6
تبلیغات فرهنگی
تو را به هیچ زبانی
بازدید ویژه
ورود به بخش اعضا

تولد اعضا