- شاعران
- ولی اله بایبوردی
- دفتر شعر اشعار ولی اله بایبوردی
- شعر غیر خالق کس نمی بینی در عالم جان پناه | ولی اله بایبوردی | شعر ایران
آخرین اشعار
دفاتر شعر
آخرین نوشته ها
معرفی کنید
-
لینک به آخرین اشعار :
لینک به دفاتر شعر:
لینک به پروفایل :
پربازدیدترین اشعار
غیر خالق کس نمی بینی در عالم جان پناه
عشق دارد کائناتی ، مغز و قلبی را نگاه
بحر را باشد عروسی فارغ از دل مغز آه
یاد میگویی کنی قلبش درون مغزش عیان
حکمتی باشد چه دانی طفل عقلی مانده راه
گر دو دل زرّافه دارد یا سه قلبی هشت پا
بندپایان ، نرم تن را ، یاد آور ای چو ماه
فاقد از خونی ، حیاتی را ، گذر ایام را
گر عجایب خلقتی شد در طبیعت جلوه گاه
عقربی را یاد ، با اثنا عشر عینی ، دلا
جای بحثی ظرف دانش آدمی کم گر چه جاه
یاد میمون فیل افتی خوکچه هندی ای عزیز
همچو عارف پیشه ای از مرگ آگه دلبخواه
یاد دلفینی بیفتی ، مغز دارد ، راستی
گر عجیب اما سه مغزی جانور بحری میاه
اسب دریا را به یاد آور ، دمی اندیشه ای
گر چه دارد مثل تولیدی نرینه اش بی گناه
کن ثنایی خالقی را ، در تمامی لحظه ها
غیر خالق کس نمی بینی در عالم جان پناه
ولی اله بایبوردی
01 / 04 / 1399
کاربرانی که این شعر را خواندند
امیر عاجلو (05 /04/ 1399) | مسعود مدهوش (05 /04/ 1399) | منصور آفرید (05 /04/ 1399) | بهنام حیدری فخر (05 /04/ 1399) | محمد مولوی (05 /04/ 1399) | محسن فتح اله زاده (05 /04/ 1399) | محمد رضا درویش زاده (05 /04/ 1399) | ولی اله بایبوردی (05 /04/ 1399) | مرضیه نورالوندی (05 /04/ 1399) | کرم عرب عامری (06 /04/ 1399) | معین حجت (06 /04/ 1399) | حسین یوسفی رزین (06 /04/ 1399) | ابراهیم حاج محمدی (06 /04/ 1399) | دکتر کیوان محب خسروی (06 /04/ 1399) | آرمان مرادی (07 /02/ 1400) |
رای برای این شعر
نظر 20
-
-
مسعود مدهوش 05 تیر 1399 11:16
درود اهورامزدا نثار استاد غزل ایران
زیبا غزلی عرفانی,گیرا ,لذت بخش, آفرینها گرانقدر -
-
-
-
-
-
-
-
دکتر کیوان محب خسروی 06 تیر 1399 20:16
درود -معنی بعضی ابیات واقعا مشخص نیست
شما تلاش کردید برخی واقعیات علمی را در لباس شعر بیان کنید و از آن نتیجه ی اخلاقی و دینی بگیرید ؟-
ولی اله بایبوردی 06 تیر 1399 21:42
سلام
همان طوری که فرمودند استاد عزیز
بیان عجایب خلقت
تفکر در آثار خداوند
ممنون از همراهی تان
-
بازدید ویژه
تولد اعضا
-
شعر ایران تولدتان را صمیمانه تبریک می گوید
-
samin A
در17 /02/ 1378 -
حنانه مومنی
در17 /02/ 1385
نقد 2
ابراهیم حاج محمدی 06 تیر 1399 14:33
با سلام و درود فراوان
وَ إِذِ اسْتَسْقَى مُوسَى لِقَوْمِهِ فَقُلْنَا اضْرِبْ بِعَصَاکَ
الْحَجَرَ فَانْفَجَرَتْ مِنْهُ 《اثْنَتَا عَشْرَةَ عَیْناً》 قَدْ عَلِمَ کُلُ أُنَاسٍ
مَشْرَبَهُمْ کُلُوا وَ اشْرَبُوا مِنْ رِزْقِ اللَّهِ وَ لاَ تَعْثَوْا فِی الْأَرْضِ
مُفْسِدِینَ{سوره ی البقره/ ۶۰}
در مصرع [[ عقربی را یاد ، با اثنا عشر عینی ، دلا]] بر اساس قواعد صرف و نحوی زبان عربی ((اثنا عشر عینی)) غلط است . چون (( عین)) مونث است و اعداد [[ یک و دو - یازده و دوازده- بیست و یک و بیست و دو- سی و یک و سی و دو و ...... ]] در حکم صفت برای معدودِ خود هستند و در موارد :
الف: تذکیر و تانیث
ب: تعریف و تنکیر
ج: اِعراب( رفع و نصب و جرّ)
تابعِ معدودِ خود هستند.
وقتی عزیز بزرگواری که میزان آگاهی اش از قواعد صرف و نحو زبان عربی در حد دانش آموزان مقطع متوسطه هم نیست اصرار داشته باشد که در هر سروده ای(( بِاَیّ نَحو کان)) عبارات عربی بکار ببرد نتیجه ای جز این نخواهد داشت که یکبار 《 علی ابن ابی طالب》 را 《 علی بن طالب 》 کند و یکبار هم 《 اثْنَتَا عَشْرَةَ عَیْن》 را 《اثنا عشر عین》 !!!
ولی اله بایبوردی 06 تیر 1399 21:38
سلام
سلام
سپاس از نقد فاخرتان
در پناه حق