3 Stars

دلنوشته ای برحزب [۲۲]قرآن، ابلاغ حکم صدارت و امامت امیرالمؤمنین در غدیر

ارسال شده در تاریخ : 20 خرداد 1401 | شماره ثبت : H9421124

بسم الله الرحمن الرحیم

[دلنوشته ای بر حزب ۲۲ آیات ۱ تا ۲۶ سوره مبارکه مائده]

آیه ۱- یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَوْفُوا بِالْعُقُودِ أُحِلَّتْ لَکُمْ بَهِیمَهُ الْأَنْعامِ إِلاّ ما یُتْلی عَلَیْکُمْ غَیْرَ مُحِلِّی الصَّیْدِ وَ أَنْتُمْ حُرُمٌ إِنَّ اللّهَ یَحْکُمُ ما یُرِیدُ

هر عهدی که با خدا و خلق بستید
البته موظف اید که پیمان هستید
وفا کنید عهدها مکلف اید آنها
سوال خواهید شد ز عهد و پیمانها
حلال شد خوردن گوشت چهارپایان
جز آن چهارپایان که گفته ایم پایان
حلال نیست بر شما شکار در احرام
هرچه مصلحت داند حکم کند اعلام
خداست حاکم مطلق و حکمش لازم
آن چه حکم فرموده یقین ابد قائم

وفای عهد و پیمان با مشرکان لازم
قائم به عهدیم و عهدتان بود قائم
اشاره امان دهد مسلمانی، کافر
رعایتش باقیست به مومنان کافر
کتب آسمانی عهد خداوند باماست
عهدی واجب و تکلیف مطلق ماست
عهد قدیم تورات و عهد جدید انجیل
عهد الاخر قرآن و وفایشان تعجیل
لفظی و کتبی و سیاسی
مالی، اجتماعی و نظامی
قوی و ضعیف و دوست و دشمن
فرد و جمع و نذر و ایمن
کشوری لشگری بین اللملی
درونی بیرونی عکس العملی
اوفو بالعقودکم حکم ابدیست
وفای عهد کنیم وفا ازلیست
هر مصیبتی دچار شدیم دنیا
یا به کیفری رسیم در عقبا
پس یقین شکستن عهد است
دنیا آزمون شویم همان عهد است

آیه۲- یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لا تُحِلُّوا شَعائِرَ اللّهِ وَ لاَ الشَّهْرَ الْحَرامَ وَ لاَ الْهَدْیَ وَ لاَ الْقَلائِدَ وَ لاَ آمِّینَ الْبَیْتَ الْحَرامَ یَبْتَغُونَ فَضْلاً مِنْ رَبِّهِمْ وَ رِضْواناً وَ إِذا حَلَلْتُمْ فَاصْطادُوا وَ لا یَجْرِمَنَّکُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ أَنْ صَدُّوکُمْ عَنِ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ أَنْ تَعْتَدُوا وَ تَعاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَ التَّقْوی وَ لا تَعاوَنُوا عَلَی الْإِثْمِ وَ الْعُدْوانِ وَ اتَّقُوا اللّهَ إِنَّ اللّهَ شَدِیدُ الْعِقابِ

مناسک حج حرمتی دارد واجب
حفظ آن لازم و انجام آن واجب
شعائر الهی بی حرمت نیست
حرام است و حرام حرمت نیست
حرمت نگه دارید ماه های حرام
رجب، ذی القعده،ذی الحجه، محرم الحرام
قربانیان با علامت وبی علامت حاجیان
حرمت دارد و واجب الحرمت به مومنان
زبان بستگانی که نشان خدا دارند
با حرمت اند و یقین احترام دارند
راهیان بیت الله و کسب رضای خدا
حرمت نشکنید بُوَند تحت الحفظ خدا
به پایان رساندید و بیرون شدید احرام
آزادید به شکار چون خارج شدید احرام
گروهی که مسجد الحرام منعتان کردند
بی عدالتی و تجاوز وادارتان نکنند
نکنید عداوت زمانی که تسلیم اند
عدوات به عدالت کنندگان تکریم اند
اعمال صالح و دوری از ناپاکی
یاری دهید هَم و نباشتان باکی
در گناه و ستم یاری گری نکنید
پروا کنید خدا و ستمگری نکنید
سخت است کیفر یاغیان عقبا
گذر کنید به سلامت از دنیا

یاری رساندن دیگری گام بردارید
اجر مجاهدان و رزمندگان دارید
تا وقتی مدد مردمان فکر شماست
یقین خدا به فکر و مدد شماست
یاری دهید مسلمانی رضای حق
بِه ز ماهی مستحبی و اعتکاف حق
یاری کند کسی ظالمی را به یقین
ظالمست و گمراهی یقین در دین
یاری نکنید ظالم گر بنا کند مسجد
ریاست و ریاکار چه بنا کند مسجد

آیه ۳-حُرِّمَتْ عَلَیْکُمُ الْمَیْتَهُ وَ الدَّمُ وَ لَحْمُ الْخِنْزِیرِ وَ ما أُهِلَّ لِغَیْرِ اللّهِ بِهِ وَ الْمُنْخَنِقَهُ وَ الْمَوْقُوذَهُ وَ الْمُتَرَدِّیَهُ وَ النَّطِیحَهُ وَ ما أَکَلَ السَّبُعُ إِلاّ ما ذَکَّیْتُمْ وَ ما ذُبِحَ عَلَی النُّصُبِ وَ أَنْ تَسْتَقْسِمُوا بِالْأَزْلامِ ذلِکُمْ فِسْقٌ الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ دِینِکُمْ فَلا تَخْشَوْهُمْ وَ اخْشَوْنِ الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَ رَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دِیناً فَمَنِ اضْطُرَّ فِی مَخْمَصَهٍ غَیْرَ مُتَجانِفٍ لِإِثْمٍ فَإِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَحِیمٌ

گوشت مردار و خون و گوشت خوک
جز نام الله شود حیوان ذبح چو خوک
خفه شدن ،کتک زدن از بلندی افکندن
شاخ زدن هلاک نیم طعام درنده شدن
جز حیوانی که قبل هلاکت تزکیه کنید
و حیوانی که به بتان قربانی کنید
یا حیوانی که قمار تقسیم میکنید
همه نافرمانی اند و حرام گشتند
مومنانی که به دین خدا گشتند
روز هیجده ذی الحجه دَهِ هجری
منصوب شد فرمان خدا وصی نبی
علی شد انتخاب خدا و منتخب نبی
کامل شد دین خدا و رسالت نبی
مایوس شدند کافران ز زوال شما
پس ز آنان نترسید جز خدای شما
دینتان را به کامل رساندم امروز من
تمام کردم نعمتها به شما امروز من
دین کامل گزیدم اسلام را برایتان
احمد رسول ،علی ولی شد تمامتان
کسی به اضطرار یقین گرفتار شود
بی میل گناه و بیقین اضطار شود
خوردنیهای تحریم شده بهره بردارد
بخشنده ی مهربان یقین خدا دارد

تمایل کفار به انحراف مسلمانان
در آیه ی صد و نه بقره در قران
بیان نموده تکلیف خدای جهان
اغماض روا، رسد شما را فرمان
حکم قطعی منتظر مسلمانان
مایوس کند حکم حق کافران
اَلیُومَ اَکمَلتُ ، شد یومِ وفا
آنچه وعده داد ،مومنان خدا
هیجده ذی الحجه روز وفا
سوی حق ندا به رسول خدا
جمع کنید حاجیان محل غدیر
کوچک و بزرگ و صغیر و کبیر
رفته های جلو امر برگشت کن
مانده های عقب را رسیدن کن
روز اکمال است و وعده ی حق
کوتهی کنید ناحق شدی از حق
همه جمع کرد طبق فرمان خدا
متحد کرد رساند به نزد خدا
جبرئیل نازل و در لب خنده
کل آسمان ها شعف و جنبده
کف زنان و شکر ملائک برپا
به تماشایند ونیست هیچ جا
شوق و شوری داشت جبرئیل امین
به انتظار نشسته وحی محمد امین
جبرئیل گفت حکم حاکم مطلق
این است به محمد، خالق مطلق
انتخاب شد علی به جانشینی تو
وصی و امام و ولی جانشینی تو
هر که مولایش منم نبی مولاست
هر که مولایش نبی علی مولاست
من مولا، نبی مولا و علی مولاست

هر چه آفریده ام را علی مولاست
منصوب شد علی به ولایت حق
نازل شد آیه اکمل به کتاب حق
منصوب کرد سپس مکتوب کرد
عهد گرفت عهدها را مثوت کرد
روز یاس کافران شد آن روز
آنچه عهد داد خداوند دیروز
چهار ویژگی دارد، روز غدیر
فهم کنند یقین صغیر و کبیر
روز یاس کافران شد روز غدیر
روز اکمال دین یقین روز غدیر
روز اتمام نعمت حق، روز غدیر
روز تکمیل اسلام شد روز غدیر
بعثت و هجرت و مکه کل فتوح
فاقد چهار صفتند فتوح الفتوح
حج جزئی از دین تا کامل دین
بعثت اولین است نه کامل دین
هجرت امر فرار بود ز کفر دین
الیوم یئس الذین کفروا در دین
یقین غدیرست نه دگر روز در دین


آیه ۴- یَسْئَلُونَکَ ما ذا أُحِلَّ لَهُمْ قُلْ أُحِلَّ لَکُمُ الطَّیِّباتُ وَ ما عَلَّمْتُمْ مِنَ الْجَوارِحِ مُکَلِّبِینَ تُعَلِّمُونَهُنَّ مِمّا عَلَّمَکُمُ اللّهُ فَکُلُوا مِمّا أَمْسَکْنَ عَلَیْکُمْ وَ اذْکُرُوا اسْمَ اللّهِ عَلَیْهِ وَ اتَّقُوا اللّهَ إِنَّ اللّهَ سَرِیعُ الْحِسابِ

از تو پرسند سوالاتی ز دین
چه چیزی حلال شد به آنان ز دین
کل پاکیزه ها حلال شماست
بگو مومنان را که این حکم ماست
سگهای شکاری آموزش دیده
در پی شکاری گسیل شده
حلال شد گناهی نیست شما
و آن چه آموخته خدای شما
که آموزش دادید به سگها شما
صیدی که نگه داشتند حلال شما
بخورید و به نام خدا گسیل کنید
سریع الحساب به آن چه کنید

آیه ۵- اَلْیَوْمَ أُحِلَّ لَکُمُ الطَّیِّباتُ وَ طَعامُ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتابَ حِلٌّ لَکُمْ وَ طَعامُکُمْ حِلٌّ لَهُمْ وَ الْمُحْصَناتُ مِنَ الْمُؤْمِناتِ وَ الْمُحْصَناتُ مِنَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتابَ مِنْ قَبْلِکُمْ إِذا آتَیْتُمُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ مُحْصِنِینَ غَیْرَ مُسافِحِینَ وَ لا مُتَّخِذِی أَخْدانٍ وَ مَنْ یَکْفُرْ بِالْإِیمانِ فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهُ وَ هُوَ فِی الْآخِرَهِ مِنَ الْخاسِرِینَ

هر چه پاکیزه است حلال شماست
از امروز تا ابد یقین حکم ماست
طعام اهل کتاب شد حالتان
طعام شما نیز شد حالشان
نکاح زنان پاکدامن و با ایمان
نکاح زنان پاکدامن پیشنیان
کتاب آسمانی داده آنان خدا
بی مانع ، از امروز حکم خدا
مهریه پرداخته و رضایتشان
پاکدامن باشند و صداقتشان
نه زناکار و دوست گیر پنهانی
پاک و مومنه باشند و ایمانی
کسی به دین اسلام کافر شود
تباه کرده آخرت زیانکار شود

طعام اهل کتاب حلال مسلمانان
گوشتی نه و غیر گوشتی آنان

آیه ۶- یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذا قُمْتُمْ إِلَی الصَّلاهِ فَاغْسِلُوا وُجُوهَکُمْ وَ أَیْدِیَکُمْ إِلَی الْمَرافِقِ وَ امْسَحُوا بِرُؤُسِکُمْ وَ أَرْجُلَکُمْ إِلَی الْکَعْبَیْنِ وَ إِنْ کُنْتُمْ جُنُباً فَاطَّهَّرُوا وَ إِنْ کُنْتُمْ مَرْضی أَوْ عَلی سَفَرٍ أَوْ جاءَ أَحَدٌ مِنْکُمْ مِنَ الْغائِطِ أَوْ لامَسْتُمُ النِّساءَ فَلَمْ تَجِدُوا ماءً فَتَیَمَّمُوا صَعِیداً طَیِّباً فَامْسَحُوا بِوُجُوهِکُمْ وَ أَیْدِیکُمْ مِنْهُ ما یُرِیدُ اللّهُ لِیَجْعَلَ عَلَیْکُمْ مِنْ حَرَجٍ وَ لکِنْ یُرِیدُ لِیُطَهِّرَکُمْ وَ لِیُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَیْکُمْ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ

اهل ایمان و مومنان دین خدا
چو خواهید نماز آرید به جا
بشویید صورت و تا آرنج دستها را
مسح کنید سر و برآمدگی پا، پاها را
پاک کنید خود گر جُنُب بودید
گر بیمار و یا در سفر بودید
یا قضای حاجتی مضطر بودید
یا با زنان به مباشرت بودید
آب نیابید و استعمال ضرر بودید
خاک پاک و پاکیزه تیمم کنید
با آن صورت دستها را مسح کنید
نمیخواهد تنگی قراردهد خدایتان
بلکه طهارت خواهد خدا برایتان
نعمت تمام کند شما را خدای جهان
باشد که شکر او جا آرید ای مومنان

آیه ۷- وَ اذْکُرُوا نِعْمَهَ اللّهِ عَلَیْکُمْ وَ مِیثاقَهُ الَّذِی واثَقَکُمْ بِهِ إِذْ قُلْتُمْ سَمِعْنا وَ أَطَعْنا وَ اتَّقُوا اللّهَ إِنَّ اللّهَ عَلِیمٌ بِذاتِ الصُّدُورِ

یاد کنید نعمت هایی که شما دادم
عهد وپیمانی را که با شما بستم
گفتید شنیدیم و اطاعت کردیم
یاد داریم که عهد پیمان بستیم
نیت قلبی و اندیشه ها آگاهم
پروا کنید ز خدا درون آگاهم

ابراهیم و درخواست امامت او
نسل خویش و پاسخ خدا به او
عهد من به ظالمان نرسد هرگز
عهد به اهل رسید غدیر امروز
علی شد امام و نعمت تمام
به بیعت رساندند و گفتند تمام
مسمعاً و طاعتاً علی را گفتند
بیعت کردند و تهنیت گفنتد
طولی نکشید و شکستند بیعت
بیعت شکنانند نه اهل عبرت

آیه ۸- یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُونُوا قَوّامِینَ لِلّهِ شُهَداءَ بِالْقِسْطِ وَ لا یَجْرِمَنَّکُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلی أَلاّ تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوی وَ اتَّقُوا اللّهَ إِنَّ اللّهَ خَبِیرٌ بِما تَعْمَلُونَ

قیام کنید برای خدا ای مومنان
همواره با تمام وجود و با ایمان
انصاف و به عدالت گواهی دهید
عدوات و خصومت گرفتار شوید
وادار کند و بی عدالت شوید
عدل و عدالت به تقوا نزدیکتر است
پروا کنندگان به خدا مقرب تر است
آنچه انجام دهید آگاه است خدا
حکیم و علیم و بیناست خدا

آیه ۹- وَعَدَ اللّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ لَهُمْ مَغْفِرَهٌ وَ أَجْرٌ عَظِیمٌ

مومنان و دهندگان اعمال صالح
وعده ی آمرزش و پاداشی فاتح
وعده ی خدا به مومنان حق است
عهد کافران یقین که ناحق است

آیه ۱۰- وَ الَّذِینَ کَفَرُوا وَ کَذَّبُوا بِآیاتِنا أُولئِکَ أَصْحابُ الْجَحِیمِ

کفر ورزند و تکذیب کنند آیات
اهل دوزخ اند و گرفتار مکافات

آیه ۱۱-أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اذْکُرُوا نِعْمَتَ اللّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ هَمَّ قَوْمٌ أَنْ یَبْسُطُوا إِلَیْکُمْ أَیْدِیَهُمْ فَکَفَّ أَیْدِیَهُمْ عَنْکُمْ وَ اتَّقُوا اللّهَ وَ عَلَی اللّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ

یاد آرید نعمت خدا را بر خود ای مومنین
همت گماشتند دشمنان تعدی کنند بر مومنین
کوتاه کرد دستشان را خدا از مومنین
پروا خدا کنید و توکل بر خدا ، مومنین
خلق نترسید و به خلق توسل، مومنین
مافوق دستهاست دست خدا ،مومنین

آیه ۱۲- وَ لَقَدْ أَخَذَ اللّهُ مِیثاقَ بَنِی إِسْرائِیلَ وَ بَعَثْنا مِنْهُمُ اثْنَیْ عَشَرَ نَقِیباً وَ قالَ اللّهُ إِنِّی مَعَکُمْ لَئِنْ أَقَمْتُمُ الصَّلاهَ وَ آتَیْتُمُ الزَّکاهَ وَ آمَنْتُمْ بِرُسُلِی وَ عَزَّرْتُمُوهُمْ وَ أَقْرَضْتُمُ اللّهَ قَرْضاً حَسَناً لَأُکَفِّرَنَّ عَنْکُمْ سَیِّئاتِکُمْ وَ لَأُدْخِلَنَّکُمْ جَنّاتٍ تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ فَمَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ مِنْکُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَواءَ السَّبِیلِ

عهد گرفت همانا خدا از بنی اسرائیل
برانگیخت دوازده گروه میان بنی اسرائیل
گفت خدای عزو جل به بنی اسرائیل
با شمایم به عهد مانید بنی اسرائیل
نماز و زکات و ایمان به پیامبران
اعزاز و مدد و نیک قرض دهندگان
کنید آنچه را عهد کرده اید یقین
گناهان ببخشم و بهشت برین
که جاریست زیر درختان نهرها
پاداشی که عهد کرده ام آنها
پس از عهد کسی کافر شود به خدا
دور افتاده از راه راست گشته جدا

آیه ۱۳- فَبِما نَقْضِهِمْ مِیثاقَهُمْ لَعَنّاهُمْ وَ جَعَلْنا قُلُوبَهُمْ قاسِیَهً یُحَرِّفُونَ الْکَلِمَ عَنْ مَواضِعِهِ وَ نَسُوا حَظًّا مِمّا ذُکِّرُوا بِهِ وَ لا تَزالُ تَطَّلِعُ عَلی خائِنَهٍ مِنْهُمْ إِلاّ قَلِیلاً مِنْهُمْ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَ اصْفَحْ إِنَّ اللّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ

چون پیمان شکستند یهودیان
گرفتار و لعنت شدند یهودیان
سخت گردانیدیم دل هایشان
تحریف می کنند یقین آیاتمان
بخشی آیات که پند بود برایشان
بی نصیب گشتند و فراموشتان
مطلع شوی دائم خیانتشان
جز قلیلی که باشند میانشان
درگذر آنان و لغزش هایشان
چشم پوشی کن نبی کردارشان
دوست دارد خدا ،احسان گران
محسنان و مومنان و صابران

آیه ۱۴- وَ مِنَ الَّذِینَ قالُوا إِنّا نَصاری أَخَذْنا مِیثاقَهُمْ فَنَسُوا حَظًّا مِمّا ذُکِّرُوا بِهِ فَأَغْرَیْنا بَیْنَهُمُ الْعَداوَهَ وَ الْبَغْضاءَ إِلی یَوْمِ الْقِیامَهِ وَ سَوْفَ یُنَبِّئُهُمُ اللّهُ بِما کانُوا یَصْنَعُونَ

کسانی که گفتند ز کیش عیسی ایم
پیمان گرفتم چو مدعیان موسی ایم
فراموش کردند بخشی پندهای ما
برافروختیم ابد کینه مابیشان ما
انقریب آگاه کنیم بدی کردارشان
کفر و تهمت و افترا به خدایشان

آیه ۱۵- یا أَهْلَ الْکِتابِ قَدْ جاءَکُمْ رَسُولُنا یُبَیِّنُ لَکُمْ کَثِیراً مِمّا کُنْتُمْ تُخْفُونَ مِنَ الْکِتابِ وَ یَعْفُوا عَنْ کَثِیرٍ قَدْ جاءَکُمْ مِنَ اللّهِ نُورٌ وَ کِتابٌ مُبِینٌ

محمد آمد ز سوی ما ای اهل کتاب
روشن کند حقایق و کتمانتان خطاب
احکامی از کتب آسمانی کتمان کردید
بیان کند و عفو کند ، کفران کردید
نور عظیم و کتاب روش ما قرآن
فرستاد هدایتتان کند خدای جهان

آیه ۱۶- یَهْدِی بِهِ اللّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوانَهُ سُبُلَ السَّلامِ وَ یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَی النُّورِ بِإِذْنِهِ وَ یَهْدِیهِمْ إِلی صِراطٍ مُسْتَقِیمٍ

کسانی که پی رضای الهی اند
قرآن نورست دنبال راهی اند
راه های اَمن و عافیت هدایت کند
ظلمات راهنیده به نور هدایت کند
نور و صراط مستقیم هم سویند
خدا رسند کسانی که آنان جویند

مراتبی دارد هدایت در جهان
پنهان و آشکار در مدار جهان
عمومی که شامل کل انسانهاست
کافر و مومن و کل عالم هاست
خاص آن مخصوص عمومی پذیر
هدایت یافته و شدند دل پذیر
سلام که نامی از اسماء اوست
مومن دهد سلام خدای اوست
اَلسلام ای المومن المهیمن
درود بر تو بنده زیبای من
رضیت لکم الاسلام دنیا
علی است نور کتاب مبینا
دریابان خدا شیعیان ماهی اند
علی صیاد و صید مولایی اند

آیه ۱۷- لَقَدْ کَفَرَ الَّذِینَ قالُوا إِنَّ اللّهَ هُوَ الْمَسِیحُ ابْنُ مَرْیَمَ قُلْ فَمَنْ یَمْلِکُ مِنَ اللّهِ شَیْئاً إِنْ أَرادَ أَنْ یُهْلِکَ الْمَسِیحَ ابْنَ مَرْیَمَ وَ أُمَّهُ وَ مَنْ فِی الْأَرْضِ جَمِیعاً وَ لِلّهِ مُلْکُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ ما بَیْنَهُما یَخْلُقُ ما یَشاءُ وَ اللّهُ عَلی کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ

آنان که گفتند خدا محققا
عیسی بن مریم است قطعا
کافر شدند یقین ایمانند
آنان بگو ای پیامبر عزتنمد
قدرتی است که نگهدارد کسی
از قهر وعذاب خدا یاری کسی
بخواهد خدا عیسی و مادرش
هرآنکس زمین است او ساکنش
تماما هلاکش کند در دمی
به قهرش نباشد کسی هم دمی
آسمانها و زمین هرچه مابین است
ملک خداست نه شریکی بین است

هرچه اراده کنید آفرینش است
توانای یکتا خالق آفرینش است

مسیحیان ادعاهای بی اساسی دارند
خدایان سه گانه گروهی اعتقاد دارند
یکی از سه گانه گروهی خدا پندارند
گروهی عسیی را فقط خدا پندارند
مسیح خدا و گروهی گوئید کشتند
صلیب و آرم به مظلومیت کاشتند
انسان تواند مگر خدا بکشد
کفر است بهتر است دست بکشد

آیه ۱۸- وَ قالَتِ الْیَهُودُ وَ النَّصاری نَحْنُ أَبْناءُ اللّهِ وَ أَحِبّاؤُهُ قُلْ فَلِمَ یُعَذِّبُکُمْ بِذُنُوبِکُمْ بَلْ أَنْتُمْ بَشَرٌ مِمَّنْ خَلَقَ یَغْفِرُ لِمَنْ یَشاءُ وَ یُعَذِّبُ مَنْ یَشاءُ وَ لِلّهِ مُلْکُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ ما بَیْنَهُما وَ إِلَیْهِ الْمَصِیرُ

یهود و نصاری خود چنین گفتند
پسران و دوستان خدا میگفتند
پس بگو به آنان ای رسول خدا
چرا عذاب می کند شما را خدا
بشری جز نیستید و مخلوقید
امتیازی ندارید و منفورید
هر که خواهد آمرزد نخواهد عذاب
فرمانراوست و هر حکمی خطاب
آسمان ها و زمین و مابین آن
مالکش خداست و نه غیر آن
بازگشت جهانیان به سوی اوست
قیامت یقین و فرمانروا خداست

قتل انبیاء و کتمان بشارت ها
پیمان شکنی ها و شرارت ها
شکم پرستی و بهانه جویی ها
گوساله پرستی و تحریف کتب ها
نمونه از جنایات بنی اسرائیل
ثبت کرده اند به خود اسرائیل
کنده شدن کوه از جایگاهش
چهل سال آوارگی و آزارش
مسخ و ذلت های اجدادش
نمونه از کیفرهای الهی بود
یعذبکم بذنوبکم خدایی بود

آیه ۱۹- یا أَهْلَ الْکِتابِ قَدْ جاءَکُمْ رَسُولُنا یُبَیِّنُ لَکُمْ عَلی فَتْرَهٍ مِنَ الرُّسُلِ أَنْ تَقُولُوا ما جاءَنا مِنْ بَشِیرٍ وَ لا نَذِیرٍ فَقَدْ جاءَکُمْ بَشِیرٌ وَ نَذِیرٌ وَ اللّهُ عَلی کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ

پیروان کتب آسمانی اهل کتاب
محمد آمد کند شما را خطاب
حقایق دین روز گار بی بنی
نگویئد بشارت شده بود کو نبی
بشارت داده بودیم کتبهای شما
همان نبی را فرستادیم به شما
تواناست هر چیزی خدای شما
اطاعت کنید یقین رسول خدا

میان عسیی ونبی خاتم ما
شش قرن فاصله انداختیم ما
در دوره های بی مبعوثی ما
خالی نبود زمین ز حجت ما
هرگز رها نکنیم حال خود بنده
رحمت به واسع ایم دهیم بنده

آیه ۲۰- وَ إِذْ قالَ مُوسی لِقَوْمِهِ یا قَوْمِ اذْکُرُوا نِعْمَتَ اللّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ جَعَلَ فِیکُمْ أَنْبِیاءَ وَ جَعَلَکُمْ مُلُوکاً وَ آتاکُمْ ما لَمْ یُؤْتِ أَحَداً مِنَ الْعالَمِینَ

یاد کن موسی که به قومش گفت
یاد آورید نعمت خدا را آنان گفت
قرار داد انبیایی میان شما
پادشاهی و حکومت داد به شما
آنچه هیچ یک ز عالمیان نداده بود
عطا کرد به حکمت شما داده بود

عامل عشق بخدا شکر نعمتهاست
تعبد و تسلیم و حکمت خداست
رد شدن از نیل و نزول مَنُ و سَلوی
جوشش دوازده چشمه و نزول حلوا
نعمت خاص خدا بود، بنی اسرائیل
کفران نعمت شهره اند بنی اسرائیل

آیه ۲۱- یا قَوْمِ ادْخُلُوا الْأَرْضَ الْمُقَدَّسَهَ الَّتِی کَتَبَ اللّهُ لَکُمْ وَ لا تَرْتَدُّوا عَلی أَدْبارِکُمْ فَتَنْقَلِبُوا خاسِرِینَ

چنین گفت قوم خود موسی نبی
سرزمین مقدسی مقرر کرده خدا
داخل شوید پشت نکنید به حکم خدا
زیانکار شوید پشت کنید به حکم خدا

آیه ۲۲- قالُوا یا مُوسی إِنَّ فِیها قَوْماً جَبّارِینَ وَ إِنّا لَنْ نَدْخُلَها حَتّی یَخْرُجُوا مِنْها فَإِنْ یَخْرُجُوا مِنْها فَإِنّا داخِلُونَ

گفتند در پاسخ پیامبران
وارد نشویم سرزمین مقدس ما
گروهی ستمگر حاکم اند آن جا
تا زمانی که آن جا ساکن اند
ورود نکیم یقین غالب اند
تن پرورند و آسایش طالب اند
گر خروج آنان ز سر زمین
ورود کنیم آنجا سکونت یقین

آیه ۲۳- قالَ رَجُلانِ مِنَ الَّذِینَ یَخافُونَ أَنْعَمَ اللّهُ عَلَیْهِمَا ادْخُلُوا عَلَیْهِمُ الْبابَ فَإِذا دَخَلْتُمُوهُ فَإِنَّکُمْ غالِبُونَ وَ عَلَی اللّهِ فَتَوَکَّلُوا إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ

دو نفر از مردان خدا ترس یهود
که خدا به آنان نعمت داده بود
عقل و ایمان و شهامت داشتند
مطیع نبی شدند گام برداشتند
وارد شوید دشمن ز دروازه شهر
یقینا پیروزی اید نترسید ز قهر
توکل کنید خدا گر به ایمان اید
مسلح به دین باشید فاتح انید

آیه ۲۵- قالَ رَبِّ إِنِّی لا أَمْلِکُ إِلاّ نَفْسِی وَ أَخِی فَافْرُقْ بَیْنَنا وَ بَیْنَ الْقَوْمِ الْفاسِقِینَ

گفت موسی به پروردگار خویش
تنهایم و جز هارون ندارم خویش
فاصله انداز میان من و قومم یارب
فاسق اند و فرمان نمی برند یا رب

چو ناامید موسی ز قوم خویش
شکایت برد درگاه خدای خویش
من ماندم و هارون فاقد یاریگر
کارگردان رجیم و قومم بازیگر

آیه ۲۶- قالَ فَإِنَّها مُحَرَّمَهٌ عَلَیْهِمْ أَرْبَعِینَ سَنَهً یَتِیهُونَ فِی الْأَرْضِ فَلا تَأْسَ عَلَی الْقَوْمِ الْفاسِقِینَ

فرمود خداوند به موسی نبی
حال که تخلف کرده اند قوم بنی
چهل سال ممنوع الورودند به شهر امن
سرگردان کنیم آنان در بیابان، نا امن
تاسف مخور موسی فاسقند اینان
ربا خوارندو ستمگرند و بی ایمان

تقدیم به:
علی ابن ابیطالب گوهر عالم ربانی و امام تمام انبیاء و اولیای الهی
۲۰خرداد ۱۴۰۱/ طبیب حافظ کریمی- حرم کریمه اهل بیت/قم

شاعر از شما تقاضای نقد دارد

تعداد آرا : 2 | مجموع امتیاز : 4 از 5
ارسال ایمیل
کاربرانی که این شعر را خواندند
این شعر را 102 نفر 195 بار خواندند
امیر عاجلو (21 /03/ 1401)   | حافظ کریمی (21 /03/ 1401)   |

رای برای این شعر
امیر عاجلو (21 /03/ 1401)  
تعداد آرا :1


نظر 8

  • امیر عاجلو   21 خرداد 1401 11:54

    لطیف و دلنشین applause applause

    • حافظ کریمی   22 خرداد 1401 06:08

      درود بر شما

      قران شناسان لطیف و مبارک اند

      دلشاد باشید و رستگار

      rose rose rose rose rose rose rose

    • حافظ کریمی   22 خرداد 1401 06:08

      درود بر شما

      قران شناسان لطیف و مبارک اند

      دلشاد باشید و رستگار

      rose rose rose rose rose rose rose

    • حافظ کریمی   22 خرداد 1401 06:08

      درود بر شما

      قران شناسان لطیف و مبارک اند

      دلشاد باشید و رستگار

      rose rose rose rose rose rose rose

    • حافظ کریمی   22 خرداد 1401 06:08

      درود بر شما

      قران شناسان لطیف و مبارک اند

      دلشاد باشید و رستگار

      rose rose rose rose rose rose rose

    • حافظ کریمی   22 خرداد 1401 06:08

      درود بر شما

      قران شناسان لطیف و مبارک اند

      دلشاد باشید و رستگار

      rose rose rose rose rose rose rose

    • حافظ کریمی   22 خرداد 1401 06:08

      درود بر شما

      قران شناسان لطیف و مبارک اند

      دلشاد باشید و رستگار

      rose rose rose rose rose rose rose

  • حافظ کریمی   22 خرداد 1401 06:12

    با پوزش از دوستان گرامی:
    به دلیل مشکل فنی در ارسال تقدیر از استاد عاجلو مکرر ارسال شده

تنها اعضا میتوانند نظر بدهند.

سریال خاتون قسمت6
سریال خاتون قسمت 6
تبلیغات فرهنگی
تو را به هیچ زبانی
بازدید ویژه
ورود به بخش اعضا

تولد اعضا