آیه ۱۰۳- خُذْ مِنْ أَمْوَالِهِمْ صَدَقَةً تُطَهِّرُهُمْ وَتُزَکِّیهِمْ
بِهَا وَصَلِّ عَلَیْهِمْ ۖ إِنَّ صَلَاتَکَ سَکَنٌ لَهُمْ ۗ وَاللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ
ز اموالشان زکاتی دریافت کن
اموال و نفوسشان را پاک کن
رشد و تکامل میدهی آنان را
دعا کن در اخذ زکات آنان را
دعای تو ای رسول با محبت ما
مایه ارامش است به بندگان خدا
شنوای داناست خدای عالمیان
آمرزنده ی مهربانست به آدمیان
عامل طهارت فرد و جامعه
زکات واجب شد پرداخت همه
زکات همواره جزئی از اموال است
نه کل و نه قِسم عمده ی آن است
دستور میدهد خدای عالمیان
زکات گیرد رسول از آدمیان
تطهرهم و تزکیهم بها
پاک کردن و تکامل است به انسانها
رذائل اخلاقی انسانها
دنیاپرستی و بخل آدمها
پاک میکند همه را پرداخت زکات
نوع دوستی شود و انواع برکات
سخاوت و توجه به حقوق دیگران
تعلیم میدهد معلم به پیامبران
مفاسد و آلودگی های هر جامعه
فاصله ی فقر و دارندگان سرمایه
پرداخت زکات و اخذ صدقات
تعادل رساند فاصله ی طبقات
همبستگی اجتماعی و رشد اقتصادی
پرداخت زکات است تامین اجتماعی
پاک کننده افراد و پاک کننده دولت
ملت به فضیلت و دولت به پیشرفت
در اخذ زکات است حکم شاه جهان
تکامل آفرین است و طهارت جان
درود فرست و دعا کن در اخذ زکات
دستور خدا برسول است این حرکات
ماموران وصول مالیات موظف اند
به قدرشناسی از مردمان مکلف اند
حال که متصدیان امور بیت المال
اللهم صل علیهم ملکف اند احوال
درود و دعا به زکات دهندگان را حق
مکلف کرد خدا برسول و مردم ذیحق
چگونه پس گروهی از اهل سنت
جایز ندانند درود به اهل عصمت
صل علی فاطمه الزهراء
ممنوع شمرده اند گروهی از آنها
صلِ عَلی علی ابن ابیطالب
حرام دانسته اند اندی از مکاتب
اللهم صل علیهم را خدا به همگان
تکلیف و امر فرموده خاتم پیامبران
اهل بیت و جانشینان ختم رُسُل
منع میکنند از درودشان نه قبول
۱۴ مرداد ۱۴۰۱/ طبیب حافظ کریمی( لسان الحال)
تعداد آرا : 2 | مجموع امتیاز : 4 از 5
نظر 2
امیر عاجلو 14 امرداد 1401 22:59
حافظ کریمی 15 امرداد 1401 05:23
درود و هزاران درود بر شما
سپاس بیکران