ما نسلِ بغضهای فرو خورده
در صفحهی سیاهِ یه تقویمیم
هر روز توی آینهی تاریخ
عکسی فریب خورده رو میبینیم
در انتهای ممتدِ تاریکی
با چشم های بسته پیِ نوریم
ما ترس های گم شده در لبخند
ما زخمیِ شقاوتِ ساطوریم
تصویر های مات و بدونِ رنگ
در بک گراندِ آخرِ دنیاییم
ما از تبارِ اشک و غم و خونیم
با اینکه مُردهایم،همینجاییم
با ما هزار مُشتِ گره کرده
در انتظارِ دیدن جلّاد است
گاهی سکوت،عینِ رضایت نیست
گاهی سکوت،معنیِ فریاد است
تردید های فلسفیِ پُر رنگ
در لابهلای لحظهی ایمانیم
با هر نفس به ذاتِ عدم میریم
آزادهایم اگر چه به زندانیم
دلبستهی شهامتِ اجدادیم
قدّیس های حاملهی شهریم
باید از این عذاب فراری شد
وقتی که با زمین و زمان قهریم
این آخرین نصیحتِ پاییز است
باید دوباره غنچه زد و روئید
باید گذشت از شب و از دیوار
شاید که با بهار به بار آئید
تعداد آرا : 2 | مجموع امتیاز : 4 از 5
نظر 8
امیر عاجلو 15 امرداد 1400 21:54
درود بر شاعر گرامی ,شعر شما را خواندم موفق باشید
Dariush Jelini 17 امرداد 1400 17:54
لطفتان مستدام
اکرم بهرامچی 16 امرداد 1400 00:21
گاهی سکوت،عینِ رضایت نیست
گاهی سکوت،معنیِ فریاد است
Dariush Jelini 17 امرداد 1400 17:54
سپاسگزارم ????????
محمد علی رضا پور 17 امرداد 1400 17:41
احسنت بر شما
Dariush Jelini 17 امرداد 1400 17:55
سپاس مهربان
محمد علی رضا پور 17 امرداد 1400 17:42
سلام و درود،
فرهیخته ی گرانقدر!
لطفاً در گسترش شعر پیشرو
(گونه هایی همچون سروش،
سه گلشن و...)
و بطور کلی در گسترش
مکتب ادبی نورگرایی،
یاریگرمان باشید ????
سروشی در مکتب ادبی
نورگرایی
تقدیم تان:
فرزند هزاره ی سوم/
باید عاشق جنگل باشد/
پیش سروی والا قامت،
پیش راشی شیرین مَشرَب/
آشی شهرستانی بنوازد/
دریا، دشت و کوه و مِه را/
باران را باید بشناسد/
اکسیژن را، دمنوش را،
عطر گل ها را دریابد/
در حیرتِ خوش طعمِ حکمت/
باید احساسش حل باشد/
بی معنا بودن، دشوار است.//
(محمدعلی رضاپور)
(شعر سروش و مکتب ادبی
نورگرایی
بطور خیلی خلاصه:
شعر سروش دارای چند لَخت است
که همه یا برخی از آنها همقافیه اند
اما لَخت پایانی، متفاوت
و برجسته است. در سروش،
تلاش می شود نوع نگاه به
پدیده ها ویا شیوه ی بیان،
تازگی داشته باشد و سروش،
ضمن پایبندی به وزن
و قافیه و...
نگاهی باز و انعطاف پذیر
به این گونه مقوله ها دارد.
مکتب ادبی نورگرایی،
مکتبی بومی و پیشنهادی است
که بطور خاص در گونه های
شعر پیشرو همچون سه گانی،
سروش، سه گلشن و...
و بطور عام در همه ی قالب ها
قابل کاربرد است.
در مکتب نورگرایی،
جامعه ی پسامدرن امروز
در کنار جنبه های مثبت سنت
و با نگاهی معنوی و امیدوارانه
و در عین حال، واقعی
به تصویر کشیده می شود.
بطور فنی، شعر سروش
و مکتب ادبی نورگرایی،
ویژگی های دیگری هم دارند
شایان جستجوی پژوهندگان.)
Dariush Jelini 17 امرداد 1400 17:56
درود