نوشته های ادبی محمد علی رضا پور
نقدی بر سروش هایی از سیاوش آزاد_ قسمت 2 در قسمت قبلی، مقدمه ای بر چهار سروش جناب سیاوش آزاد گفتیم و نقد سروش نخست را به نیمه رساندیم. اکنون پس از بازآوری سروشکان سیاوشانه، به ادامه ی نقد سروش نخست ...
ادامه نوشتهپیشنهاد تعیین روز بابل (و سوادکوه) شهرهای مهم بویژه آنها که از نظر تاریخ و فرهنگ، جایگاهی ویژه دارند، سعی می کنند روزی دارای مناسبت را به نام خود در تقویم به ثبت برسانند. خوشبختانه در مقیاس استانی،...
ادامه نوشتهقالب سروش در اول بهمن هزار و سیصد و نود و شش، پایه گذاری شد و در طول زمان، گسترش فراوان و شاخه های گوناگونی به دست آورد و البته با توجه به تعریفی که از شعر سروش در نظر داریم و شاخه های فراوانی که ب...
ادامه نوشتهتفاوت های گونه های شعری سروش و سه گلشن پیش از ورود به بحث نظری مان، خوب است نمونه هایی از هر کدام از این دو گونه ی شعری را بعنوان شاهد بیاوریم: نمونه ای در شعر سروش(از سراینده ی گرانقدر، جناب سعید...
ادامه نوشتهنقد سروش هایی از سیاوش آزاد_ قسمت 3 در این قسمت از نقد سروشکان سیاوشانه هم ابتدا به بازآوری آن چهار سروش پرداخته، سپس نقد خود را پی می گیریم: سروش هایی از سیاوش آزاد یک: عرش غرق تلالویی ممتد می...
ادامه نوشتهنقدی بر سروش هایی از سیاوش آزاد_ قسمت چهار در همین ابتدا لازم می دانم از همه ی مخاطبان گرامی بویژه سراینده ی گرانقدر این سروش های ارزشمند، نقدی بر سروش هایی از سیاوش آزاد_ قسمت چهار در همین ابتدا ل...
ادامه نوشتهنقدی بر سروش هایی از سیاوش آزاد_ قسمت پنج در آغاز، لازم است به بازخوانی چهار سروش مربوط بپردازیم: سروش هایی از سیاوش آزاد یک: عرش غرق تلالویی ممتد می رود سوی ساحل پرحد آتشی می چکد به روی خد چیست ...
ادامه نوشتهسلام و چرا شعر سروش، بسیار خوش بُنیه و آینده دار است؟ (تأثیرپذیری و استقلال شعر سروش از قالب های دیگر) قسمت 1 شعر سروش در یکم بهمن هزار و سیصد و نود و شش بعنوان قالب یا گونه ای تازه در سرایش، معرف...
ادامه نوشتهدر سفر اخیر به زادگاهم بابل، دیدار دوستانه ای در عرصه ی فرهنگی و ادبی تجربه کرده ام که حقیقتا برایم باعث افتخار است. بابل یا به تعبیر ما، بابلعشق، در زمینه های مختلف و ازجمله: فرهنگی و ادبی، یکی از ...
ادامه نوشتهسروش رباعی یا تازه رباعی (شاخه های سروش 1) گونه ی شعری سروش، تنها قالبی جدید در شعر فارسی نیست بلکه مجموعه قالب هایی با تنوع زیاد است که از شعر سنتی تا شعر نو، متغیر و در کُلیت خود، آمیخته ای ا...
ادامه نوشته