متد لوژی نقد (4)

دوستان عزیزم
من اعتقاد دارم همینطوری نمیشود کارد نقد را برداشت وبجان اثر هنرمند افتاد اول تکلیف خودم را روشن کنم بعد با ترازویی که ساخته ام اگر دوستی اجازه داد وترازویم دقیق بود(البته ترازوی دقیق نداریم نسبتا دقیق) زورم رسید آنرا نقد کنم حالا دارم از انواع ترازوی نقد صحبت میکنم ممکنست خوب نباشد لطفا کمک کنید اول ترازو را تقریبا درست بسازم وبعد
منابع منهم نوشته ی همین یزرگانیست که نام میبرم

حتما نظر بدید خوشحال میشوم


یکی و شاید اولین کسیکه بر خلاف نظر دیگران اندیشید هراکلیت یا هراکلیتوث بود ایشان بر خلاف مردم زمان خودش وحتی شاید زمان ما معتقد بود دریک رودخانه نمیشود دریک نقطه دوبار وارد آب شد وابی که ما بار آول دران شنا کردیم بسیار از ما فاصله گرفته است بهمین صورت وی جهان را مانند رودخانه ای میداند که ثابت نیست ودائم در حال حرکتست برخلاف نگاه اولیه ما که همه چیز را درحال بودن میبینیم اگر با دقت باشیائ اطرافمان نگاه کنیم میبینیم بدلایل مختلف سکون ندارند ودائم در حرکتند او میگوید کار جهان( بودن) نیست دائم( شدن )ست. او میگوید همه چیز تغییر میکند الا این جمله ی من که تغییر نمیکند و حدود 1700 سال بعد این جمله را نظامی باینصورت بخداوند نسبت میدهد او میگوید : آنچه تغیر نپذیرد تویی وانکه نمردست و نمیرد تویی /یعنی فقط خداوند ثابت ست و بقیه جهان تغییر میکند ومیمیرد و...
حدود2000 سال بعد فیلسوف معروف ایرانی ملاصدرا حرکت جوهری را بیان میکند ودر قرن 18 و 19 فیلسوفان آلمانی مخصوصا هگل این گفته ی هراکلیتوس را توسعه داده و چهار اصل منطق جدلی یا منطق دیالکتیک را بنا میکند وی هم معتقدست که همه ی پدیده ها حرکت میکنند که دلیل حرکت را حضور روح بزرگ یا موثول(مثل) که روح خداوندست میداند . اما انیشتین حرکت ماده را بخاطر نیروی درونیش بنام انرژی فشرده میداند او میگوید ماده بانرژی و انرژی به ماده تبدیل میشود ومجموع آن هرگز از بین نمیرود وبوجود نمیاید این امر بدان علت بکار میاید که بدانیم هنر دائما توسط بشر بوجود میاید وچون بشر در طول تاریخ بلحاظ جسمی و فکری تغیر میکند هنر هم درحال تغییر ست واز تغییر هنر هم نتیجه میگیریم نقد هم باید پویا باشد والا نمیتواند با تعریفهای اولیه تمام رودخانه هنر را از اول تا باخر که دمبدم پرآب تر میشود نقد نماید /نقد ایستا کوشش میکند از رشد هنر جلوگیری کند ویکی از دلایل ایستا بودن زبان و فرهنگ فارسی ممانعت این نو تفکر از پیشرفت آنست یکی از اندیشمندان میگفت ما باید بزبان غنی خود ببالیم چون مثل رودکی صحبت میکنیم .این بالیدن نیست در جا زدنست پس اگر زبان غار نشینان را بفهمیم پس بیشتر خوشبخت خواهیم بود در تطور جهان مادی محتوا همیشه پویا و فرم ایستاست محتوا همانند جوجه ی داخل تخم مرغست که رشد میکند و پوسته دائم مانعست . ما همیشه لباس فرزندانمان را بخاطر کهنه شدن دور نمیاندازیم بخاطر بزرگ شدن فرزندمان دیگر نمیتوانند آنرا بپوشند عوض میکنیم .
ادامه دارد ....

کاربرانی که این نوشته را خواندند
این نوشته را 315 نفر 455 بار خواندند
کرم عرب عامری (31 /03/ 1394)   | زهرا نادری بالسین شریف آبادی (31 /03/ 1394)   | پویا نبی زاده (31 /03/ 1394)   | روح الله اصغرپور (01 /04/ 1394)   | تبسم عبداله زاده (04 /04/ 1394)   | فرزاد کاکاوند (07 /04/ 1394)   | محمد جوکار (28 /07/ 1394)   | ولی الله فتحی...........فاتح (28 /07/ 1394)   | شاهد رحمانی (03 /08/ 1394)   | علیرضا خسروی (11 /09/ 1394)   |

نظر 1

  • کرم عرب عامری   01 تیر 1394 14:36

    دوستان چند توضیح
    1- اولا مطلب رو از نقد (1) پی بگیرید تا دچار مشکل کمتری بشوید
    2- اگر مشکلی بود سوال کنید جواب میدم
    3-- عکس از مجسمه فرضی هراکلیت است
    4-نظرتون رو بنویسید

    rose rose rose

تنها اعضا میتوانند نظر بدهند.

سریال خاتون قسمت6
سریال خاتون قسمت 6
تبلیغات فرهنگی
تو را به هیچ زبانی
بازدید ویژه
ورود به بخش اعضا

تولد اعضا