نوشته های ادبی نیلوفر مسیح
گذری بر ژانر «واژانه» بیش از یک دهه است که مکتب ادبی اصالت کلمه با بیانیه ی ذکر شده در کتاب جنس سوم ، در ادبیات ایران زمین اعلام حضور کرده است .در این بیانیه آمده اس...
ادامه نوشتهگذری انتقادی بر ادبیات معاصر از نگاه مکتب ادبی اصالت کلمه چندیست در محافل ادبی با چندین پرسش مکرر از جانب ادب دوستان، منتقدا...
ادامه نوشته«گذری بر شعر نیمائی و ادبیات کلمه گرا» «تا کی به انتظار قیامت توان نشست برخیز تا هزار قیامت به پا کنی » مهدی اخوان ثالث از دیر باز تا کنون ادبیات ایران و جهان ،هر روز هر روز محسوس و ی...
ادامه نوشتهقراردادی بودن کلمات از نگاه مکتب ادبی اصالت کلمه عرصهی سخن بس تنگ است، عرصهی معنی فراخ. از سخن پیشتر آ تا فراخی بینی و عرصه بینی! «مقالات شمس/96» در این مقال ما با یک پرسش اساسی و مکرر از جانب ...
ادامه نوشته«چرا مکتب...؟» چندیست زمزمه هایی مبهم از گوشه و کنار انجمن های ادبی استان و یا اهل ادب به کنایه و گاه به صورت مستقیم در قالب یک پرسش منطقی که الزامأ باید پاسخی معقول در بر داشته باشد،به گوش می...
ادامه نوشتهنقدی بر کتاب «ثانیههای گیج یک زن» اثر بانو فرناز جعفرزادگان آن چه نقد امروز از آن بیبهره مانده نقد بر اساس اصول نقد و مفاهیم اساسی موجود در آن قالب ادبی خاص است نقد امروز غالباً برگرفته از طبع و ...
ادامه نوشتهقراردادی بودن کلمات از نگاه مکتب ادبی اصالت کلمه عرصه ی سخن بس تنگ است ، عرصه ی معنی فراخ! از سخن پیشترآ تا فراخی بینی و عرصه بینی ! «مق...
ادامه نوشته«جنس سوم در ادبیات کلمه گرا» همان طور که در طی مقالات گذشته گفته شد، شعریت و قصویت در انتهای دوران طریقت گرایی -زمانی که ارسطو فن شعر را نوشت- برای همدیگر مرزب...
ادامه نوشتهتحلیل واژانه بر مبنای الگوی ارتباطی یاکوبسن نیلوفر مسیح چکیده: واژانه، ژانری اس...
ادامه نوشتههنجارگریزی نوشتاری در واژانه نیلوفر مسیح ...
ادامه نوشته