کاویان هایل مقدم

یکی از عناصری که دست به دست هم داده تا تئاتر از هر زاویه‌ای دارای بیان تفکرات و تحلیل های پدیدآورنده باشد، موسیقی است. اصولا موسیقی در تئاتر را می‌توان به دو فرم یا حالت درونگرا و برونگرا تقسیم کرد که...

ادامه نوشته
شهرام بذلی

سلام و درود و احترام .. شاید در برخی موارد میتوان به همه ی انسانها گفت که تا چه اندازه نویسنده ی ماهر و خلاقی هستید .هر کسی میتواند چه با قلم و چه بی قلم با اندکی سواد و داشتن کمی ثبات فکری و عقلی ن...

ادامه نوشته
کاویان هایل مقدم

سرقت ادبی (به انگلیسی Plagiarism ) یا سرقت علمی عبارت است از استفاده عمدی یا غیر عمدی از ایده ها ، نظرات ، نوشتارها و یا دستاوردهای دیگران به اسم خود و بدون کسب اجازه از صاحب اصلی اثر. بررسی سرقت ادبی...

ادامه نوشته
مسعود مدهوش

ترانه قالب یا گونه ای از شعر است که خواننده مطابق با قوانین با قواعد موسیقیایی آنرا اجرا میکند،ترانه عملا از سه فاکتور شعر،ملودی و ریتم تشکیل شده است،ترانه مفاهیم و مضامینی را که هر شعری داشته باشد م...

ادامه نوشته
کاویان هایل مقدم

نوعی اختلال شخصیت است که در آن فرد نمی‌تواند با موازین اجتماعی سازگار شود و در قبال رفتارهایش احساس گناه و اضطراب ندارد. مشخصه این اختلال، اعمال مداوم ضد اجتماعی یا خلاف قانون است، اما این اختلال مترا...

ادامه نوشته
کاویان هایل مقدم

تمرینات یک بازیگر خوب بر تمامی ابزارها متمرکز می باشد: صدا، ذهن، قلب و بدن. در حالیکه ما نمی توانیم از تکنیک صوتی، چابکی هوشمندانه و مهارتهای متنی - کنشی حضوری دور شویم، یک حضور فیزیکی قوی برای بازیگ...

ادامه نوشته
کاویان هایل مقدم

-تیپ، پروتیپ، شخصیت تیپ: یه وی‍ژگی های ظاهری یک قشر یا یک دسته یا یک طبقه از انسان ها و اجتماع را تیپ می گویند.که هر تیپ در یکسری از وی‍ژگی ها یکسان می باشند. وظیفه ی تیپ این است که بازیگر خودش را در ...

ادامه نوشته
کاویان هایل مقدم

15- ارتباط قاب وبازی 1-15- اندازه قاب بازی در نمای دور: بازیگر در نمای دور به یک عنصر تزئینی تبدیل می شود ، برای اینکه در نمای دور به چشم بیاید باید از فیزیکش استفاده کند وحرکت کند . در حالت ساکن عنصر...

ادامه نوشته
کاویان هایل مقدم

13- ارتباط با عوامل 1-13- با کارگردان کارگردان بسته به تحلیلش از متن بازیگر را انتخاب می کند ، در جریان تولید به طرق مختلف بازیگر را هدایت می کند مثل دادن میرانسن و بازیگر به نوعی تحت سلطه ی کارگردان ...

ادامه نوشته
کاویان هایل مقدم

9- بازیگر وفضای غالب فضای جمعی که همهی عوامل صحنه تحت تاثیرش قرار می گیرند فضای فردی از احساسات درونی ناشی می شود اصلی ترین کار بازیگر فضا سازی است در رویداد های صحنه یا فضای جمعی حاکم است یا فضای فرد...

ادامه نوشته
کاویان هایل مقدم

5- چهار لوگ 1-5- دیالوگ گفت وگوی نمایشی بین دو نفر ، پرسش و پاسخ بین دونفر دیالوگ به وجود می آورد وظایف دیالوگ: معرفی شخصیت، پیشبرد قصه، معرفی شخصیت های دیگر ، معرفی زمان ، معرفی مکان 2-5- منولوگ گفت ...

ادامه نوشته
کاویان هایل مقدم

4_ ابزار های بازیگری 1 بازیگر همچون هر حرفه ای ابزاری در دست دارد مثلاً نقاش برای خلق هنرش به ابزاری نیاز دارد مثل بوم ، قلمو ، رنگ و ... 1-1-4 –بیان اولین عامل در بازیگری بیان است ، توسط بیان ورزیده ...

ادامه نوشته
کاویان هایل مقدم

. 3_ سیستم های بازیگری 1-3- سیستم استانیسلاوسکی استانیسلاوسکی تئوریسین بازیگری در قرن 19 م. ، واولین نفری که تکنیک های روانی بازیگری را مورد بررسی قرارداد، که بر پایه ی مشاهده بنا شده بود، معتقد است ب...

ادامه نوشته
کاویان هایل مقدم

1. تعریف بازیگری: بازیگری صادقانه زندگی کردن ، در شرایط محیطی فرضی نمایش است ، بر خوردی صادقانه با دیگر بازیگرانی است که بر روی صحنه اند تا هدفی مشخص دنبال شود. بازیگر مثل هر انسان زنده صاحب صدا ، چهر...

ادامه نوشته
نازی خباز نیاز

برخی از مردم در ارتباط با اشیا یا آنچه که در اطراف آن ها می گذرد آنقدرها مسئله ومشکلی ندارند بلکه گرفتاری اصلی و اساسی آن ها در روابط دوستانه زناشویی،خانوادگی وفامیلی یا محیط کار و اجتماعی است.این ا...

ادامه نوشته
محمد علی رضا پور

وزن پردازی پیشرو (عروض نوع سوم) و کاربرد آن در #شعر_پیشرو در شعر پیشرو، افزون بر عروض سنتی (نوع اول)، عروض نیمایی (نوع دوم) و وزن پردازی آزاد (نوع چهارم)، نوعی وزن پردازی گسترش یافته ی عروضی هم است...

ادامه نوشته
کاویان هایل مقدم

نتیجه گیری: با استفاده از بداهه پردازی می توان به جرایی منسجم و جذاب دست یافت. ایده های اجرایی و دغدغه هایی که گروه اجرا از عناصر یا دوره خود دارد، می توانند از طریق بداهه پردازی در تئاتر ، نمود عینی ...

ادامه نوشته
کاویان هایل مقدم

ارتباط غیرکلامی: میخائیل چخوف: حقیقت مسلمی وجود دارد بدین معنا که بدن انسان و روان او روی یکدیگر تأثیر می گذارند. بداهه پردازان وقتی وارد صحنه می شوند، هریک به جای سه نفر عمل می کنند. آنان هم زمان، با...

ادامه نوشته
کاویان هایل مقدم

داستان گوئی: الی ویسل: خداوند انسان را آفریدف چون عاشق داستان بود. همه انسان ها از شنیدن داستان لذت می برند. داستان احساسات انان را تحریک می کند. با شخصیت ها همذات پنداری می کنند. داستان آنان را وارد ...

ادامه نوشته
کاویان هایل مقدم

توصیه هایی به بداهه پردازان برای ایجاد محیط هایی به منظور پروراندن خلاقیت یا رهایی: * زمانی را برای تقویت عضله های خلاقیت صرف کنید: قبل از هر کار خلاقانه، کبیشه ها را از ذهن تان بیرون بریزید. به تمرین...

ادامه نوشته
همایش
کتاب گردی
ورود به بخش اعضا

تولد اعضا
تبلیغات
تو را به هیچ زبانی